„Jesteśmy piątką uczennic trzech klas z II LO w Olsztynie. Widząc oczywisty problem nieodpowiedniej postawy, co do przyszłości naszej i naszych rówieśników, zdecydowaliśmy się na projekt, który pomoże w zmotywowaniu siebie do zaplanowania swojej przyszłości!” – piszą o sobie inicjatorki projektu społecznego „Co, gdy dorosnę?”.
– Projekt zorganizowałyśmy w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii” – mówi Kamila Ciesielska, pomysłodawczyni i liderka. – Nasi przyjaciele, koledzy i większość otaczających nas osób nie wie, jak poradzić sobie z wyborem studiów, pracy i ogólnej ścieżki dla siebie. Dzięki naszym prezentacjom, social mediom oraz stronie ludzie zdają się być bardziej spokojni, jeżeli chodzi o ich przyszłość.
Przez ostatnie kilka miesięcy dziewczyny odwiedziły pięć szkół średnich w Olsztynie i Ostródzie, przeprowadziły 40 interaktywnych prezentacji z konkursami w szkołach dla ponad 800 osób, podczas których rozmawiano m.in. o przyszłych studiach, pracy/nauce za granicą, możliwościach na rynku pracy oraz wierze w samorozwój.
Edukowaniu, samorozwojowi oraz inspirowaniu rówieśników co do wyboru, szkoły wyższej, szkoleń, olimpiad oraz przyszłej pracy, służyły także prowadzone przez nie social media oraz dedykowana projektowi strona internetowa cogdydorosne.pl, gdzie regularnie publikowały przyjemne w odczycie oraz humorystyczne dawki wiedzy dla młodych osób. Przeczytało je łącznie ponad 130 tysięcy beneficjentów.
– Niezmiernie się cieszymy, kiedy słyszymy, jak ktoś zainteresował się tematem wymian albo studiów za granicą dzięki nam, uspokoił się i wie, co może zrobić dla własnego rozwoju, bądź dowiedział się czegoś nowego. Rówieśnicy doceniają nasze działania, a dorośli często podkreślają, że żałują jak to nie było takich inicjatyw, kiedy to oni podejmowali podobne decyzje – dodaje Kamila. – Jako że właśnie kończymy nasz projekt, chciałabym podziękować wszystkim naszym partnerom za pomoc w jego realizacji.