czwartek, 21 listopada, 2024

Postęp realizacji Mazurskiej Pętli Rowerowej

W kwietniu podpisano umowy na wykonanie pięciu zadań w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej. Są to zadania zlokalizowane przy drogach krajowych województwa warmińsko-mazurskiego o łącznej długości ok. 16,3 km i wartości 14,5 mln zł. Co do tej pory udało się zrealizować?

Mazurska Pętla Rowerowa zakłada wytyczenie i utworzenie jednego głównego szlaku rowerowego o długości około 300 km. W pasach dróg krajowych, czyli w zakresie, za który odpowiada GDDKiA, wykonujemy prace na łącznej długości około 16,3 km, z czego około 8 km to będą drogi rowerowe. Zadania realizowane przez GDDKiA zlokalizowane są na terenie powiatów węgorzewskiego, giżyckiego, mrągowskiego oraz piskiego. Obejmują one:

  • budowę około 7 km wydzielonych dróg rowerowych (drogi krajowe nr 16, 59 i 63),
  • budowę około 1 km wydzielonych dróg rowerowych z chodnikiem (drogi krajowe nr 16, 59 i 63),
  • budowę kładki rowerowej w Okartowie (droga krajowa nr 16),
  • remont około 1 km chodników wzdłuż drogi krajowej nr 16 w Mrągowie, Probarku i Okartowie,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kolejowej i M. Skłodowskiej-Curie w Mrągowie (droga krajowa nr 16),
  • budowę dwóch zatok autobusowych: na drodze krajowej nr 59 w miejscowości Canki i na drodze krajowej nr 63 w miejscowości Pozezdrze,
  • wykonanie oznakowania trasy.

Co już zostało zrealizowane?

Oprócz skrzyżowania w Mrągowie, gdzie jeszcze trwają czynności przygotowawcze do przebudowy sygnalizacji świetlnej, prace toczą się we wszystkich lokalizacjach. Na budowie ciągów pieszo-rowerowych w Wilkasach zakończyły się roboty przygotowawcze, natomiast w Pozezdrzu i Węgorzewie wykonano nasypy, wykopy, krawężniki.

W Mrągowie wzdłuż DK16 na odcinku 400 m wykonano nasypy, wykopy, ustawiane są krawężniki i obrzeża. Także na DK16 w Probarku zostały zrobione nasypy, wykopy oraz jedna strona obrzeża. Trwają już prace przy podbudowie stabilizowanej cementem. W Prawdowie zostały wykonane podbudowy do ułożenia masy bitumicznej.

Przy budowie ciągu pieszo-rowerowego w Rynie wykonano już nasypy, toczą się prace przy układaniu podbudowy stabilizowanej cementem oraz z kruszywa. Na ukończeniu są roboty brukarskie. Na etapie przygotowania do robót branżowych związanych  z przebudową kolizji energetycznej są prace związane z budową kładki w Okartowie. Podpisano także porozumienie z Wodami Polskimi dotyczące bezpłatnego przekazania terenu w związku z budową kładki dla rowerzystów i przekazano teren. Natomiast na budowanej w Okartowie ścieżce rowerowej wykonana jest już podbudowa z kruszywa. W Jeglinie przestawiono słupy telekomunikacyjne oraz wykonano warstwę wiążącą i ścieralną, natomiast w Maldaninie zakończono prace budowlane, do wykonania pozostało jeszcze oznakowanie. Większość z wyżej wymienionych zadań zakończy się w grudniu bieżącego roku, jedynie oddanie kładki w Okartowie planowane jest na marzec 2022 roku.

źródło: GDDKiA

Powiązane artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Media Społecznościowe

5,231FaniLubię
1,524ObserwującyObserwuj
121SubskrybującySubskrybuj

Najnowsze artykuły

Najnowsze komentarze