Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wezwała inwestora budowy ekspresowej S16 z Mrągowa do Ełku do uzupełnienia raportu oddziaływania na środowisko. Chodzi między innymi o siedliska żółwia błotnego, mieszczące się w okolicach Baranowa.
Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, musi poprawić tzw. analizę akustyczną oraz raport oddziaływania drogi na środowisko.
Ostoja żółwia błotnego to kilka siedlisk tego zagrożonego wyginięciem gatunku w okolicy Baranowa, gdzie planowany jest węzeł na drodze ekspresowej. To jedyny rodzimy gatunek żółwia, któremu udało się przetrwać zmiany cywilizacyjne i klimatyczne. Zdaniem przyrodników, pogodzenie nowej drogi ekspresowej z potrzebami ginącego gatunku gadów, jest możliwe. Teraz czas na ruch ze strony inwestora.
– Pierwszą część odpowiedzi przekazaliśmy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska 27 kwietnia. Druga część odpowiedzi przekażemy w terminie wyznaczonym, czyli 25 czerwca – informuje w rozmowie z TVP Olsztyn Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.
Później rozpoczną się kolejne konsultacje społeczne.
źródło: TVP Olsztyn