Rada Ministrów przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Wśród linii, które mają zostać zmodernizowane, znalazła się prowadząca przez „serce Mazur” linia kolejowa nr 223, czyli szlak biegnący od Czerwonki w powiecie olsztyńskim przez Mrągowo, Mikołajki i Orzysz do Ełku.
— Nowy Krajowy Program Kolejowy pozwala na kontynuację ambitnych inwestycji na polskiej kolei. Budujemy bezpieczną, komfortową i przewidywalną polską kolej. Naszym celem jest dalszy wzrost liczby pasażerów pociągów w Polsce. Zapewniliśmy finansowanie dla budowy i odbudowy wielu szlaków kolejowych — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego zakłada m.in. rewitalizację linii kolejowej nr 223. To obecnie nieużytkowany szlak kolejowy biegnący od Czerwonki w powiecie olsztyńskim, przez Mrągowo, Mikołajki i Orzysz, do Ełku. Jest to linia, która przebiega najbliżej jeziora Śniardwy i nazywana jest linią wiodącą przez serce Mazur.
Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie przejezdności linii kolejowej na całej jej długości, tak aby umożliwić wznowienie przewozów pasażerskich. W ramach projektu odbudowana zostanie infrastruktura pasażerska, która będzie dostosowana do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Realizacja projektu pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich m.in. do Mrągowa, Mikołajek czy Orzysza.
Przywrócenie do ruchu linii 223 oznaczać będzie, że Olsztyn i Ełk będą połączone już nie dwiema, a trzema liniami kolejowymi. Pozostałe dwie to linia nr 219 przebiegająca przez Szczytno i Pisz oraz linia nr 353 przez Korsze i Giżycko.
źródło: PAP